Rådjur och sköldpaddor?

Jag tyckte min liknelse var bra. Ingen annan. Jag ville bara påvisa att jag tycker att om jag blir byggingenjör utan att ha varit snickare innan är det som att jag skulle bli chef över rådjuren efter att bara varit det över sköldpaddor. Mobbat, jag vet men jag ville visa mina kära kompisar hur jag tänkte och slog till med något drastiskt. som tur är vill jag inte bli sån där ingenjör längre. Ove har skrämt mig med all fysik.

Jag förstår inte varför lärare sammlar i hopp allt innan ett lov så man måste plugga arslet av sig? Kan de inte bara försöka jämna ut saker och ting? Nej, det blir väl för lätt eller något. Vi måste ju ha något att göra på vår fritid, annat än det vi redan måste hinna med som körkort, träningar, umgås. Det finns andra saker i livet än skolan så är det bara. En eloge till Madelene Sahlander som förstår detta exemplariskt.

Men om jag inte ska bli något smart, vad ska jag bli då? Sjukgymnast? Är det kul det vet jag inte. Jag vet inte riktigt vad en sådan gör. Lärare? nej usch vad tråkigt. Kanske svenska... nejnejnej. Varför måste man komma på vad man vill göra nu för?. Var4för kan vi på natur inte få praktisera någonting, så att man kankse får en liten hum om vad man vill görta, vad man vill plugga vidare med. Bara för att man valt en plugglinje är det inte säkert att man vet vad man ska bli. Men det är det ingen som fattar.

Kommentarer
Postat av: Lina

Du skulle ju bli massör, och träna på mig ;)Puss!

2007-10-22 @ 20:44:00
URL: http://frenesi.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0